Siirry sisältöön

Julkaistu 7.3.2025

Lämpökarhu Oy:lle myönnetty Avainlippu-tunnus

Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt Lämpökarhu Oy:lle Avainlippu-tunnuksen osoituksena Suomessa tuotetulle ja Suomessa työllistävälle palvelulle. Avainlippu kattaa lämmitys- ja energiaratkaisupalvelut suunnittelusta toteutukseen.

Avainlippu on tunnettu merkki suomalaisesta työstä. Sen myöntämisen ensisijaisena kriteerinä on, että palvelu on tuotettu Suomessa, ja kotimaisuusasteen on oltava vähintään 50 prosenttia. Lisäksi palvelu-Avainlippua hakevalla yrityksellä tulee olla merkittävä kotimainen omistusosuus, Suomessa toimiva johto ja pääkonttorin sijainti Suomessa.

Lämpökarhu Oy:n sitoutuminen kotimaisuuteen ja vastuullisuuteen:

– Halusimme hakea Avainlippu-tunnusta, koska meille kotimaisuus on liiketoimintamme kulmakivi. Suomessa tuotettu palvelu tarkoittaa paitsi laadukkuutta ja luotettavuutta, myös suomalaisten työpaikkojen tukemista ja paikallisen osaamisen arvostamista. Uskomme, että vastuullinen energiankäyttö alkaa kotimaisista ratkaisuista, ja Avainlippu on merkki, joka viestii asiakkaillemme tästä arvopohjasta, kertoo Lämpökarhu Oy:n toimitusjohtaja Pasi Tahkola.

Avainlippu tunnetaan Suomessa erinomaisesti. Suomalaisen Työn Liiton tutkimuksen mukaan käytännössä kaikki yrityspäättäjät ja kuluttajat tuntevat Avainlipun, ja 75 prosenttia suomalaisista kokee, että Avainlippu vaikuttaa ostopäätöksiin positiivisesti. Noin puolet suomalaisista yhdistää Avainlipun vastuullisuuteen

Suomalaisen Työn Liiton markkinointipäällikkö Reetta Mentu toteaa, että kotimaisen palvelun hankinta koetaan yhteiskunnallisena vaikuttamisena ja vastuullisena arvovalintana, joka edesauttaa suomalaista kilpailukykyä ja hyvinvointia.

– Kuluttajat liittävät Avainlippuun positiivisia mielikuvia kotimaisuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta, vastuullisuudesta sekä työllistävyydestä. Avainlipun kautta yritykset voivat viestiä tärkeistä arvoista asiakkaille ja muille sidosryhmilleen. 92 prosenttia Avainlippua kantavista yrityksistä sanookin, että merkki tukee tuotteiden ja palveluiden myyntiä, Mentu kertoo.